piątek, 14 listopada 2014

Czego nauczyło mnie macierzyństwo.

Każda kobieta, będąc już w ciąży, zdaje sobie sprawę z tego, iż jej życie po porodzie diametralnie się zmieni. Zastanawia się, czy podoła zadaniu, czy będzie dobrą matką oraz czy będzie na tyle zorganizowana, by pogodzić macierzyństwo z innymi obowiązkami czy też przyjemnościami.
Ja dziś mogę rzec śmiało – umiem pogodzić więcej rzeczy będąc matką, niż przed moją przygodą z macierzyństwem. Bycie matką nauczyło mnie doskonale organizować sobie czas, a także robić kilka rzeczy na raz przy małym dziecku. Potrafię również:
- dużo mniej spać, a podczas nocnych/porannych pobudek nie trzeba mnie siłą ściągać z łóżka :p
- spać calutką noc w jednej pozycji na skraju łóżka, bo dziecko rozłożyło się w poprzek i ani myśli się przesunąć
- jednocześnie odkurzać, myć gary, gotować, ścierać kurze itp., jednocześnie zajmując się biegającym wkoło dzieckiem
- choć nie zawsze mi się to udaje, to umiem ze stoickim spokojem oznajmić dziecku, że „nie rysujemy kredkami po ścianach”, „nie liżemy okien”, „nie wchodzimy pod dywan”, „nie rozrzucamy bielizny mamy po całym pokoju” itp.
- oglądać bajki dla dzieci, wcale się przy tym nie nudząc
- biec niczym maratończyk za dzieckiem, gdy widzę, że biegnie np. w stronę ulicy
- wymyślać kreatywne zabawy, nie mając pod ręką żadnych zabawek (kto by pomyślał, że przerzucanie orzechów z jednego słoika do drugiego może być tak ciekawe?)
- bronić dziecka niczym lwica przed wszelkim złem tego świata

Takich rzeczy jest znacznie więcej, przede wszystkim jednak, bycie matką nauczyło mnie bezgranicznej miłości do dziecka. Nauczyło mnie cieszyć się małymi, kiedyś całkiem niezauważalnymi dla mnie rzeczami. Dziś wiem, że to nie tylko ja jestem nauczycielem uczącym swoje dziecko bycia dobrym człowiekiem, ale także uczniem w rękach mego dziecka, które uczy mnie chwytania chwil ulotnych i cieszenia się z każdego wspólnie spędzonego czasu. Są to bez wątpienia bardzo ważne dla mnie lekcje, które mam nadzieję, pozostaną mi w pamięci na zawsze.















Kurtka - Zara
Spodnie, buty - H&M
Czapka, komin - Allegro :)

6 komentarzy:

  1. Macierzyństwo to coś pięknego, co sprawia, że uczymy się wielu rzeczy w szybkim tępie. Zdjęcia piękne,, a ja zapraszam na bloga po nominację Liebster :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję za ciepłe słowa i nominację, na pewno weźmiemy udział :)

      Usuń